Ofte stilte spørsmål

Hvem er hovedleverandører til Kpn.no Kjøpesenter på nett?

Kpn.no Kjøpesenter på nett består i dag av Aggregateksperten, Treningsmesteren, Varmeeksperten og Orgasmespesialisten.


Hvordan bestille?

Trykk ”legg til handlekurv” på produktene du ønsker. Gå til handlekurv og trykk ”Gå til kasse”. Er du ny bruker anbefaler vi at du oppretter en brukerkonto slik at du får tilgang til din historikk samt at du kan spore dine sendinger.

Jeg har glemt mitt passord!

Bruk siden for ”Glemt passord” så sender vi både brukernavn og passord i en e-post.

Hva koster frakten?

Fraktkostnad er basert på bestillingens vekt. Når du er klar med ditt kjøp og kommet videre til kassen kan du se hva fraktkostnaden blir.

Hvordan kan jeg se bestillingsstatus?

Logg inn og gå til fanen ”Mine sider”. Under fanen ”Mine innkjøp” kan du se din ordrestatus. Om du ikke har et passord fra tidligere, men har handlet i nettbutikken, kan du lage et passord til ”Mine sider” ved å fylle i din e-postadresse på siden for ”Glemt passord”.

Hvor finner jeg kjøpsvilkårene deres?

Betingelser: betingelser

Kan jeg legge til et produkt i en eksisterende ordre?

Etter at en ordre blir lagt inn vil denne behandles såpass raskt at det ikke vil være mulig å foreta korrigeringer av denne. Vi anbefaler deg å legge inn en ny ordre dersom du ønsker å legge til flere produkter.

 

Frakt

Hvordan ser jeg hva frakten koster for et spesifikt produkt?

Legg produktet i handlekurven og tast inn ditt postnummer.

Når kan jeg forvente å motta varen?

Normalt leveres din pakke til ditt utleveringssted innen 4-7 arbeidsdager. Under Høysesong / Kampanjeperioder kan leveringstiden bli noe lengre pga stor ordreinngang. Spesialbestilte varer er det ca 1-2 ukers leveringstid.

Kan jeg spore min forsendelse?

Gå inn på "Min side". Inne på den ordren du ønsker å spore vil du finne en sporingslink. Klikk på denne og du vil kunne se oppdatert status for hvor din pakke befinner seg. Noen forsendelser har ikke tilgjengelig sporingsnummer.

Hvordan får jeg melding om at varene er klare til henting på postkontoret?

Du vil motta en hentemelding fra transportør på oppgitt Sms eller per brev.

Hvorfor kommer min bestilling i flere leveranser?

Hvis du har bestilt flere produkter kan det være mulighet for at dette sendes direkte fra ulike leverandører.

Kan man hente selv?

Handler du online sender vi alle varer rett fra vårt hovedlager, så det vil derfor ikke være mulig å hente ut produktet fra butikken. Enkelte produkter kan hentes etter avtale i våre lokaler i Nesbruveien 75, 1394 Nesbru.

Må jeg være hjemme for å motta leveransen?

Dersom du ikke har muligheten til å være hjemme kan du legge igjen din signatur og legitimasjon til noen andre som tar i mot varene dine. Vedkommende må ha sin egen og din legitimasjon.

Hvordan endrer jeg navn , nummer eller adresse på leveransen?

Det går dessverre ikke å gjøre selv, men hvis du kontakter oss ordner vi det. Husk at dersom du betaler med faktura, har vi ikke lov å endre leveringsadressen i ettertid ettersom denne sendes til folkeregistrert adresse.

Hvilket transportselskap blir min pakke sendt med?

Våre forsendelser sendes meg Bring, PostNord, TnT og Schenker.

 

Betaling

Jeg ønsker å betale med faktura hvordan fungerer dette?

Om du velger faktura vil denne sendes pr. e-post fra Klarna innen 24t etter gjennomført kjøp, og med forfallsdato som angitt under kjøpsprosessen. Ingen ekstra avgifter tilkommer ved kjøp mot faktura. Vær oppmerksom på at du alltid må oppgi fullstendig personnummer for kjøp med Klarna Faktura. Klarna vil gjøre en vurdering for å avgjøre om du får handle for det valgte beløpet.

Kan jeg betale mot faktura? (Privatpersoner)

Privatpersoner kan betale mot faktura i vår nettbutikk.

Kan jeg betale mot faktura? (Bedrifter)

Vi tilbyr også faktura som betalingsmetode for våre bedriftskunder. Dette kan gjøres i handlekurven ved valg av bedrift som betalingsmåte.

Hvorfor må jeg oppgi personnummer når jeg velger Klarna faktura?

Klarna vil gjøre en vurdering for å avgjøre om du får handle for det valgte beløpet. I denne vurderingen, ser Klarna i hovedsak på tre ting: din tidligere betalingshistorikk hos dem, hvor mye du ønsker å handle og ekstern informasjon som Klarna henter fra et kredittopplysningsbyrå (gjenpartsbrev sendes ved innhenting av informasjon fra kredittopplysningsbyrå). Det er altså en kombinasjon av flere forskjellige faktorer som avgjør om kjøpet går igjennom. Skulle kjøpet ikke gå igjennom med faktura kan du gjennomføre bestillingen med et annet betalingsmiddel vi tilbyr. Om du har spørsmål om vurderingen, ber vi deg kontakte Klarna på 21 01 89 91 man-fre mellom 08.00-17.00.

Kan jeg velge å delebetale min faktura?

Ja det kan du gjøre, velg Klarna faktura og velg delbetaling.

 Når mottar jeg kvittering eller faktura?

Fakturaen sendes til din registrerte mail med 10 dagers forfall samtidig som varen forlater vårt lager.Rett etter du har gjennomført kjøpet online får du en bekreftelse per mail. Selve kvitteringen eller fakturaen sendes på e-post til deg, samtidig som varene sendes fra vårt lager.

Kan jeg forskyve forfallsdato på faktura?

Ja, hvis produktet har blitt forsinket hjelper vi deg gjerne med det. Det er verdt å vite at vi sender fakturaen med 10 dagers forfall samtidig som varen forlater vårt lager, men det kan selvsagt oppstå forsinkelser underveis.

 Hvilke regler gjelder for betaling med kreditt/bankkort?

Hos Kpn.no kan du betale med VISA eller Master Card. Vi trenger ditt kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskoden. All informasjon sendes kryptert med TLS. Informasjonen sendes via en sikker oppkobling så ingen uvedkommende personer kan se din kredittkortinformasjon. Vi benytter 3D-secure som er en utvidet sikkerhet når du bruker ditt VISA eller MasterCard (om ditt kort også er aktivert for 3D-secure via din bank, noe som innebærer at du må oppgi en ekstra kode for økt sikkerhet). Handle sikkert hos oss!

Hva er en sikkerhetskode?

Kortets sikkerhetskode er et utvidet sikkerhetstiltak. På de fleste kredittkort er sikkerhetskoden de tre siste siffere i nummeret over signaturfeltet på baksiden av ditt kredittkort. På American Express-kort er sikkerhetskoden det firesifrede nummeret på venstre eller høyre side over kredittkortnummeret på kortets fremside. Kortets sikkerhetskode er ikke de siste 3 eller 4 sifre i kredittkortnummeret.

Jeg trenger kopi av kvittering , kan dere hjelpe meg?

Selvsagt, men det enkleste er å gå inn på Min side. Der kan du skrive ut ordrebekreftelse dersom du har handlet online. Dersom du kontakter kundesenteret bør du vite at vi bare har lov til å sende en kvitteringskopi til den adressen og e-postadressen som står på originalkvitteringen.

Etter mitt kjøp

Hva gjør jeg for å avbestille hele leveransen?

Etter at du ha gjennomført ditt kjøp settes umiddelbart vårt pakke og distribusjonapparat i verk og det er ikke mulig å avbestille.Vi har vi dessverre ikke mulighet til å refundere fraktkostnaden.

 Hvordan foretas en tilbakebetaling og hvor lang tid tar det før jeg får pengene?

Tilbakebetalingen gjøres til din bankkonto. Har du betalt med kredittkort/bankkort tilbakebetales returen til dette kortet om du ikke oppgir annet. Om du oppgir et kontonummer skal dette inneholde de samme personopplysninger som du oppgir i returen. Tilbakebetalingen skjer så fort vi har mottatt og godkjent returen, dog senest innen 30 arbeidsdager

Hva gjør jeg når det er feil på varen?

Du kan få et nytt produkt dersom du ønsker det, men det er også mulig å få kompensasjon mot at du beholder produktet. Siden hvert tilfelle er unikt, ber vi deg ta bilder av skaden, tar vare på emballasjen og kontakter oss så fort som mulig.

Jeg fikk levert feil vare, det mangler noe i forsendelsen eller leveransen har transportskader. Hva gjør jeg?

Om vi skulle levere feil antall eller feil vare så er vi takknemlige for at du kontakter oss så fort som mulig så vi kan rette opp feilen. Om du ved mottakelsen oppdager at forsendelsen er transportskadet skal du umiddelbart gjøre oppmerksom på skaden til det utleveringssted eller transportør som har levert deg godset. Du må også ta kontakt med vårt kundesenter for å få hjelp med ditt problem.

Jeg angrer på mitt kjøp og vil returnere varen. Hva gjelder og hva skal jeg gjøre?

Du står for risikoen ved retur til oss så tenk på at varen, i tillegg til originalforpakningen, skal pakkes forsvarlig i en ytre emballasje (f.eks. bølgepapp). Når du returnerer en reklamasjon skal dette skje på billigste måte. Ta kontakt med vårt kundesenter. Vi anbefaler at det benyttes en sporbar forsendelsesmåte. Vedlegg alltid et kjøpsbevis og skriv tydelig om hvorfor du returnerer varen til oss. Er årsaken en feil med varen må dette beskrives tydelig og på en bra måte.

Ved spørsmål om angrerett, bes du kontakte vårt kundesenter per e-post til kundeservice@kpn.no, eller på telefon 40004474

I henhold til angrerettloven (Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler av 2014 nr. 27) har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du mottok varene.. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må du gi selger beskjed så snart som mulig og senest innen den dagen fristen går ut.

Jeg skal returnere varer. Hvor skal den sendes i retur?

Denne skal sendes til Kpn.no Kjøpesenter på nett. Nesbruveien 75, 1394 Nesbru

 Dersom jeg må vente lenge på et produkt, når begynner garantitiden å løpe?

Garantien begynner å løpe fra den dagen du mottar produktet.

Jeg har returnert et produkt. Når kommer pengene tilbake på konto?

Så fort vi har mottatt og kontrollert produktene, betaler vi tilbake med samme metode som du betalte de. Det kan ta opptil 30 dager.


TOPP